Pagina's

augustus 21, 2008

"Kopzorgen"...


Ken je dat?....dat je met allerlei ideeën rond loopt in je hoofd maar dat er niks

uit je handen komt?

Ik ondervind het maar al te vaak.

Zo was ik begonnen aan de Muriel met applicatie van een draak en die is bijna klaar, juist ja...bijna!, want ondertussen was ik weer begonnen aan een ander projekt namelijk een Granny sprei haken (dat overigens makkelijk tussendoor gedaan kan worden want elke dag haak ik een paar toeren en dan ligt het weer in de mand) (ok, tot nu toe is er dan toch wat uit mijn handen gekomen máár helaas is daar de laatste tijd niet veel meer van te merken)

Ook heb ik het patroon voor de Antionia uitgetekend en ligt er nog een Roos patroon nr 5011A te wachten en zo is er nog de jas Orella die ik wil gaan maken voor mijn dochter.

Wou ik eerst de Burda kindermantel maken (zie mijn blog voor een plaatje) word het nu dus de Orella van Farbenmix want de stof die ik gekocht had (een felroze ribstof) leent zich daar beter voor (qua model).

En zo liggen er nog wel meer uitgetekende patronen te wachten om op stof gespeld te kunnen worden.

Ook ga ik nog een jurkje namaken van een bekend kinderkledingmerk en dan van een zwart met witte stippen stofje en ook dat patroon ligt uitgetekend klaar, tenminste dat is de bedoeling.

Maar ergens aan beginnen....HO maar, ik weet niet wat het is, misschien wel teveel ideeën in het koppie en moet ik gewoon maar eens ergens beginnen...maar met wat?, eerst de Orella of eerst dat leuke jurkje of.....HELP!!!

6 opmerkingen:

Juffrouw Tuttebel zei

Heerlijk(sorry) dat jij daar ook last van hebt.
Ben dus niet de enige met teveel ideeën, haha.

Groetjes Arjanne

Anoniem zei

O ja, dat herken ik maar al te goed!! Ik loop over van ideeen...mijn huis zit propvol met verschillende 'projecten', materialen etc.....en...ik schaam mij dat ik je nog steeds niet dat heb gestuurd wat ik je had beloofd!!! Sorry Sorry!!!
groetjes, Alice

Sandra zei

Jaaa inderdaad, schiet es ff op, ik wil FOTO's zien. Hihi nee hoor, ik zal je niet opjagen....
Als je nu eerst eens die Muriel afmaakt want daar ben ik zo benieuwd naar. Ondertussen bedenk je dan wat je dochter nu het hardst nodig hebt en dan maak je daarna iets makkelijks, wat snel klaar is om de moed erin te houden (bijvoorbeeld van die mooie Noteboom stof want daar ben ik ook wel benieuwd naar) en dan weer iets lastigers wat je dochter echt nodig heeft enz enz. Althans zo doe ik het.

Groetjes, Sandra

*OLLY* zei

Ik ga idd maar eerst de Muriel eens afmaken en daarna zal het de Orella gaan worden.
Alleen heb ik volgens mij de orella in een te kleine maat uitgetekend, volgens de maattabel op het patroon moet ze 122/128 aan kunnen maar als ik het zo zie liggen en met de gedachte in het achterhoofd dat de jas nog gevoerd moet gaan worden met fleece om een winter mee te kunnen dan denk ik dat ik toch beter de grotere maat had kunnen uittekenen...dus dat ga ik dan vanavond maar eens doen ;-)

Tja die notenboom stof, ik weet echt nog niet wat ik daarmee ga doen, wou de stof combineren met een andere tricot maar ben de goede kleur nog niet tegen gekomen :(


En Alice, geeft niks hoor....komt vanzelf wel een keertje hahaha.

In ieder geval ben ik niet de enige met dit "probleem" van niet weten waar het eerst mee te beginnen etc.....GELUKKIG hahaha

voogd zei

Hallo,

Ik heb een brutale vraag, kun jij me aan dit patroon (roos 5011A) of een kopie helpen?

Groet Paulette

*OLLY* zei

Hoi Paulette,
Ik kan het patroon evt wel voor je uittekenen in de juiste maat, het patroon zelf doe ik niet weg helaas.
Mocht je dit willen dan mag je me mailen op kreaatje@zeelandnet.nl en als je dan even doorgeeft in welke maat je het overslagjurkje wilt dan teken ik hem voor je uit en stuur ik het naar je toe!
Groetjes Monique