Pagina's

mei 24, 2011

Handpop maken?

Foto afkomstig van handpopshop.nl
Gisteravond kreeg ik telefoon..."Hallo"zei een juffrouw van school, "ik heb vernomen dat jij goed overweg kan met naald en draad" eh, ja...redelijk goed, maar het ligt er aan wat het is hoor ;).
"Zou jij een handpop kunnen maken in de vorm van een vogel? En dan moet ik de snavel kunnen bewegen"
OEPS, dat is niet zo'n makkelijk klusje ging er in mijn hoofd om, maar de uitdaging wil ik wel aangaan en daarom nemen de kids straks een voorbeeld van een vogel mee naar huis die ze op school gebruiken en aan de hand van die vogel moet ik een groot formaat handpop maken mét bewegende snavel.
Ik vraag me nu alleen af hoe ik dit nu het beste kan doen...dus als iemand een idee'tje heeft? GRAAG (of evt een basis patroon, nog beter ;))

4 opmerkingen:

Plenty of Presents zei

Sorry, ik kan je alleen maar succes wensen.... bij deze! groetjes Paula

HaakKamer7 zei

Ik heb hier ook geen ervaring mee maar ik zou de snavel denk van stevig geel/oranje vilt maken. Dat naait makkelijk en dan opvullen met poppenvulling (hoe heet dat spul ook alweer?).

Mirella zei

o jee wat een uitdaging zeg!!
Ik heb een paar links gezocht voor je, misschien heb je er iets aan?
http://www.teacherhelp.org/puppets.htm#hand


http://www.ehow.com/videos-on_3283_make-puppets.html

succes in elk geval ;-)

*OLLY* zei

Hey Mirella,

Ik zie die linken nu pas en de pop is al bijna klaar haha.
Maar ik ga ze nog wel bekijken hoor!
Bedankt voor jullie reaktie's.
Groetjes Mo