Pagina's

maart 30, 2011

Lijkt het wat?

Gisteravond ben ik begonnen met...het schaapje van Koekeridoo.

Ik vraag me alleen af of ik wel goed bezig ben...het ziet er nu niet bepaald al rond uit, of het schaap valt niet zo groot uit, haha.

Ik denk dat ik geduld moet hebben en het zich vanzelf zal vormen hoop ik

Ook heb ik volgens mij een foutje in het patroon gevonden Regel 8, daar staat namelijk "Haak 1 vaste in elke 6e vaste", volgens mij moet dit "haak 2 vaste in elke 6e vaste" zijn want anders kom ik toch echt niet aan een getal van 42...of ik moet het niet begrijpen, kan ook natuurlijk (wie heeft dit patroon al eens gemaakt en kan mij duidelijkheid verschaffen?) In ieder geval ben ik dus gisteravond vol goede moed begonnen, maar met een zoon en een man die voetbal aan het kijken waren en het blijkbaar ook nog leuk vonden om tijdens de rust mij van mijn tel af te brengen, denk ik dat ik er beter aan doe om opnieuw te beginnen want ik vrees een foutje te hebben gemaakt. Klopt het dat als je rond haakt, je nieuwe ronde niet altijd boven het begin van de oude ronde aansluit? Ik moest van 36 naar 42, alleen gaan nr 40-41 en 42 voorbij mijn vorige ring, dus ze komen voorbij die 36...klopt dat of niet echt? Tja, ik ben natuurlijk behalve een beginneling ook nog eens blond, dus misschien zijn dit domme vragen hoor ;) Ook krijg ik gigantische kramp in mijn handen van het vasthouden, is er een goede manier om de draad om je vingers te houden? Ik weet dat ik dit nu op de foute manier doe (en ik heb nog wel een ergonomische haak...zo eentje met een handvat máár dat vind ik zo lastig vasthouden zo ver van achter...ik zit meestal met mijn wijsvinger tegen de haakpunt...tja, niet bevordelijk voor het haken, maar houdt voor mij wel het prettigst vast, ik krijg er alleen kramp van...ahum) In ieder geval...ik ben begonnen zoals je kunt zien, of ik het goed doe? Geen idee, ik lees wat ik moet doen en haak volgens de beschrijving verder. We zullen wel zien waar we uitkomen, ik hoop toch wel dat het ook echt op een schaapje gaat lijken en mijn inspanningen niet voor niks zijn geweest, want een inspanning vind ik het momenteel wel aangezien je moet tellen, tellen en nog eens tellen, en daarvoor moet ik eigenlijk rust om mij heen hebben, geen afleidende tv of een man met puberzoon om je heen. Dit zal vast wel een keer goedkomen en dan zit ik ook lekker ontspannend amigurumi te haken, maar op het moment is dat nog echt niet zo. Ik heb het boek "geboortecadeautjes haken" gisteren binnen gekregen, dit boekje is overigens echt een aanrader, zulke leuke patronen staan daar in. Voor onze jongste zoon heb ik al de helikopter gezien en de slak met ringen als huisje, als het allemaal goed gaat met het schaap dan denk ik dat de helikopter het volgende projekt wordt. Nu snel verder met het huishouden en dan vanmiddag hopelijk even verder als de jongste ligt te tukken ;)

2 opmerkingen:

Lien zei

Hey daar! Je moet je geen zorgen maken over dat het nu nog "plat" lijkt, het wordt vanzelf een mooi rond bolletje ;-) En je hebt gelijk, je hebt een fout ontdekt. Als van van 36 naar 42 wil raken, moet je inderdaad in elke zesde steek twee vastes haken. Goed zeg, dat je dat hebt opgemerkt! Maar als je vorige toer 36 vastes telt(kan je natellen als je het begin ervan gemarkeert hebt) en je vervolgens in elke zesde steek meerdert, dan zou je volgende toer met 42 steken toch niet voorbij de toer van 36 mogen komen. Het kan best zijn dat het "schuin" loopt (dat hoort zo), maar als je naar de steken kijkt, kan het niet dat je toer nog niet af is wanneer je alweer bij het begin bent gekomen.
Ik ben alvast benieuwd naar de afloop van het hele verhaal; Heb eergisteren ook het boekje van gehaakte babycadeautjes in de bus gehad en ben ook verliefd op de helikopter. Dat wordt flink haken, want ben nog met twee werkjes bezig :-p

Annemarie's Haakblog zei

Hoi! Goed nieuws! Je hebt mijn Giveaway gewonnen (-: Kun je me je mailadres sturen? Dan zorg ik dat je zo gauw mogelijk het patroon krijgt van Jonathan the Bee.

Groetjes en een fijne zondag!
Annemarie