Pagina's

maart 25, 2011

Haken?

Waarom kan ik nou geen dieren haken?
Ik vind haken een super leuke bezigheid en doe het dan ook heel graag, máár ik baal als een stekker als ik dit soort mooie werkstukken tegen kom.

Op de site van echt studio verkopen ze deze patronen en die vind ik toch zo ontzettend leuk voor ons jongste telgje, het schaapje zou ik dan natuurlijk niet in het roze haken aangezien wij een jongetje mochten krijgen, maar een aqua kleurtje of een fris kleurtje groen (lime) had me dan wel weer leuk geleken.
Het enige probleem is...ik kan geen dieren haken.
Kijk, een bloemetje lukt me nog wel en voor een enorme sprei draai ik mijn hand ook niet om, máár dit...dit vind ik een kunst apart en ik neem mijn petje dan ook af voor al die dames (en misschien zelfs heren) die dus zulk soort dieren kunnen haken.
Zodra ik moet gaan tellen, raak ik juist de tel kwijt...DUH.
Misschien moet ik toch maar eens beter mijn best gaan doen en eens zo'n patroon bestellen en dan maar gewoon beginnen...nou ja, gewoon?
Maar zeg nu zelf...wie zou zo'n knuffel nou niet willen...ik wil hem wel hoor ;)

7 opmerkingen:

Lien zei

Gewoon bestellen en eraan beginnen. De patroontjes zijn echt simpel uitgelegd, je kan het best ;-) En als het niet wil lukken, wil ik het best voor je maken als je een patroontje hebt :-) Doe ik graag voor die wolk van een ventje op komst.

Kaatje van den Hoogen zei

Gebruik je een toerenteller?
Kunt speciale haakjes voor bestellen of gewoon een paperclip gebruiken dan raak je de tel niet zo snel kwijt! En dan schrijf je op een blaadje alle toeren op. En iedere toer die je gehad hebt streepje af.
Zo doe ik dat altijd.

Succes!

*OLLY* zei

Hoi Lien,
Bedankt voor je aanbod, echt super dat je dit evt wil doen als het mij niet lukt, wie weet maak ik nog eens gebruik van je aanbod ;)
Ons kleine ventje is overigens al geboren haha, hij is nu bijna 3 maandjes oud.
Ik vind dat koetje zo leuk omdat op zijn geboortekaartje ook een koe staat, maar dat schaapje heeft ook zoiets liefs en lijkt mij wat simpeler dan de koe?
Ik ga het gewoon eens proberen en als het niet lukt...weet ik je te vinden haha ;)
Je hebt overigens een leuke blog en ik ben op slag verliefd op de kikkers die je hebt gehaakt...zo gaaf zijn die, leuke vrolijke kleuren overigens.
Nu wil ik des te meer dieren leren haken!
Groetjes Mo

Caet,
Wauw, jij maakt ook al zoveel moois...projekt 52 en de bunny...wauw, wat een mooie kleuren.
Argh...ik wil dat ook kunnen haha.
Ik ga denk ik zo maar eens wat garen en patroontjes bestellen en hopelijk gaat dit mij lukken, zou echt gaaf zijn.
Ik heb overigens geen toerenteller, maar is wel een goede tip met dat afstrepen etc, bedankt!

Hoe lang haken jullie overigens al als ik vragen mag?

*OLLY* zei

Dames, ik heb mijn eerste patroontje besteld...het is niet het schaap geworden en ook niet de koe, maar Japie het vogeltje.
Mijn oudste zoon vond die stoer voor zijn kleine broertje ;) (hij is zelf 11 jaar namelijk, haha)
Ik ben benieuwd, morgen ga ik haakgaren kopen.
Nog een speciaal garen dat ik nodig heb? Ik houd wel van garen dat niet al te pluizig is zodat de knuffel een beetje strak oogt zeg maar...tja, hoe leg ik dat uit haha
Ik hoop dat ik een beroep op jullie mag doen voor uitleg als ik er niet uit kom?

Lien zei

Ja! Japie!!! Leuk joh ;-) Gewoon proberen en je redt het wel. Als je vragen hebt, weet je me te vinden :-) En mijn aanbod blijft geldig voor als het helemaal misloopt :-p Zelf haak ik graag met katoengaren (100 % katoen) van bijvoorbeeld catania. Maar ze zullen vast wel iets leuks hebben in de wolwinkel. Een tip voor als je geen toerenteller hebt (heb ik zelf ook niet): Voor elke toer die je begint een stukje garen ertussen steken. Dan zie je steeds waar je eerste steek van de toer begon. En hoef je bijgevolg als het niet uitkomt met toer, maar één rondje maximaal terug lostrekken :-p
Succes daar; Ook met je mini-man :-) Heerlijk hoor. Khoop dat hij het goed doet en hij zal superblij zijn met de Japie als die af is :-)

Leremme zei

Je zult zien dat de eerste eerste toer misschien wat lastig oogt maar als je het eenmaal doorhebt heb je in notime je amigurumi af, het lijkt moeilijk maar valt reuze mee, succes.

p.s katoen wol is het meest fijne, het pluist niet, haakt makkelijk. Nog een tip voor vast te haken, als je wol hebt met maat 3,5 voor de haakpen, pak dan een haakpen maat 2,5 of 3... zo haak je vanzelf al strakker en hoef je dus niet zo krampachtig te haken.

Mirella zei

ooo... geweldig he, al die haak creaties?
Ik kan nog geen eens een bloem haken ;-)
Ik heb alle tips gelezen hier en ga maar eens oefenen ;-)
Succes met Japie !!
Wij hadden vroeger een vogeltje die Japie heete(wij kregen hem namelijk vd buren.. dus Japie vd buren)