Pagina's

januari 08, 2009

Ikea Rosali versus PIP Studio

Heb ik pas de Ikea Rosali stof binnen (die overigens gaaf is) heb ik ineens het idee opgevat om een PIP Studio kamertje voor mijn dochter te maken, nieuw bed, vloerbedekking, gordijnen en dus een nieuw behangetje en zag toen dit idee...


Heel mooi en ook romantisch maar aan de andere kant spreken de uitgesproken kleuren van PIP Studio mij ook enorm aan en dan het liefst in deze stijl...en dan zag ik ook nog dit stippen behang wat me er leuk bij leek maar het volgens mij ook vrij druk maakt maar als ik het zo naast elkaar zie staan dan spreekt dit me toch wel énorm aan, haar kamertje is alleen erg klein en vrees toch voor een te drukke kamer of denken jullie.....DOEN!


Ook dit behang leek me wel wat in combinatie met het dekbedovertrek van PIP Studio met de roosjes...



En dan willen we zo'n soort hoogslaper maar dan ZONDER tent eronder maar MÉT bureau!
Ik vind het alleen zo moeilijk om te kiezen want ga je voor de romantische stijl dan passen daar weer geen knalkleuren bij maar moet je het wel een beetje in stijl houden...vind ik dan, of ga ik voor de knal kleuren die ik toch wel erg gezellig vind staan máár raak ik die knalkleuren na een jaar bijv al niet enorm beu en had ik dan het liefst het romantische grijs/zilverkleurige Pip behang gehad...oooooooh wat zijn keuze's maken toch verdraaid lastig zeg.


In ieder geval is het nu zo dat ik met een dekbedovertrek in het blauw en wit zit van de Rosalie stof en ook nog eens met van beide kleuren twee-en-een-halve meter stof, nu kan ik daar best leuke dingen van maken en dan zien te verkopen op marktplaats natuurlijk.

Hoe leuk ik de stof ook vind en hoe blij ik er ook mee ben het gaat echt niet meer op de slaapkamer van mijn dochter passen als het een PIP kamer gaat worden.


Nu maar eens gaan bedenken wat ik van de Rosali stof ga maken om dit op marktplaats te zetten én op zoek gaan naar behangboeken o'ja en ook nog op zoek naar een bijpassende vloerbedekking en word dit échte vloerbedekking of gaan we toch maar voor laminaat.
Keuze's maken....tja, niet mijn sterkste kant!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Lol...maar wat vind je dochter het leukst, of is die net zo goed als jou in keuzes maken..grinnik
Groetjes Natascha

*OLLY* zei

Hoi Natascha,

Als het aan mijn dochter ligt dan komt er bij wijze van spreken een Dora behangetje op haha, maar ik wil een meidenkamer maken die voorlopig een aantal jaren mee kan dus leek me de Pip stijl wel leuk.
En ja, eigenlijk is ze net haar moeder....ze vind alles leuk en kan niet kiezen hahaha.
Groetjes Monique

Anoniem zei

Haha, ik las alles eens door en ik zou voor een niet al te drukke, romantische kamer gaan, dus met rustige tintjes: lichtblauw of dat beige en dan lekkere vrolijke kussens etc. :D Geweldig dat je haar een pipstudiokamertje geeft! Ik wil het wel, maar kan het niet betalen ;)

Succes met uitzoeken!

Hartelijke groeten,

Karin

Anoniem zei

Hoi Monique,
Ik kwam bij toeval op je blog en heb het stukje gelezen over de kamer van je dochtertje. Ik heb ook net een PIP-kamer gemaakt voor mijn dochter en ook zij heeft een hele kleine kamer; 4 meter lang en maar 1,85 m breed. Ik heb er voor gekozen om de lange wanden met PIP-behang te doen en de korte kanten met een effen behang. De vloer en de meubeltjes zijn allemaal wit. Op deze manier is er weer een rust gecreeerd. Als je wilt kijken wat ik ervan gemaakt hebt, ben je van harte welkom op mijn blog http://scrapfabriek.web-log.nl/scrapfabriek/

Veel plezier met het bedenken.

Groetjes,
Bianca

Hilde zei

Ik heb ook een PIP kamer gemaakt.
Ik ga de hele bovenverdieping PiP maken!
Mijn advies: Minder is meer.
Dus hou de muren rustig (eventueel 1 muur behangen) gebruik veel wit en doe alleen de PIP accenten met stoffen.
Dan is het al helemaal super. Ik hou heel veel van PiP, ik word er nl echt blij van. Het inspireert me om weer licht, luchtig en frisse dingen te doen!
Leuk dat jij ook helemaal in to PiP bent!!!
Oh ja, en niet de mening van je dochter vragen; mijn dochter vindt het resultaat prachtig en die was van te voren erg sceptisch. Nu is ze helemaal 'om'. Dus gewoon doen en ik weet zeker dat jouw dochter ook helemaal fan wordt.

Nicole Claudia zei

Ik geloof niet dat ik je veel kan helpen, want ik vind alles wat je laat zien leuk!

Het enige wat ik wel kan zeggen, uit ervaring: van vloerbedekking bij kinderen wordt je gèk!!! Laminaat is perfect en idaal! Makkelijk in onderhoud, los vrolijk kleed erbij om op te spelen als ze zin hebben om languit op de vloer te liggen!

Sterkte met kiezen uit al dat leuks!!!!!

Groetjes, Collie

Anoniem zei

Hallo!

Ik zou graag willen weten waar dat allereerste behang van is, dat grijze/zilvere met die blauw/roze bloemetjes op... Zou U het alstublieft naar dit adres willen mailen? : sabriena_queen17@hotmail.com

Alvast hartelijk dank..

Over de kamer van Uw dochtertje trouwens vind ik pip wel een goede keus, maar die rode stippen is denk ik niet zo'n goed idee. Het is inderdaad te druk? Succes!

Sabriena!

Unknown zei

Hallo!

Ik zou ook HEEL graag willen weten waar het bovenste behang vandaan komt.
Hoor het heel graag. Mn email adres is odieldevletter@gmail.com

Groetje!

Anoniem zei

Waar heb je dat dekbedovertrek gekocht? Ik vind hem namelijk heel leuk maar kan hem nergens vinden.

Leuke ideeën trouwens!
Groetjes van Erin, 12 jaar.
Als je antwoord hebt op mijn vraag, zou je het dan kunnen mailen naar mijn e-mail adres? R.aphaelsars@hotmail.com