Pagina's

januari 03, 2012

Gelukkig nieuwjaar...Happy new year!

2011-2012

Ik wil jullie allemaal een heel mooi, creatief, gelukkig, maar bovenal gezond nieuwjaar wensen!
Ik moet jullie ook mijn excuses aanbieden *bloos* want mijn blog is veel te lang niet bijgehouden, maar daar gaat verandering inkomen, echt waar! (ja, waar hebben jullie dat eerder gehoord? ;)
Ik ben wel van plan om mij wat minder op het maken van meidenkleding te richten en juist wat meer op de accesoires zoals bijv. een etui of een telefoonhoesje, een kussenhoes, etc...
Dit zijn voor mij haalbare projekten aangezien de kleine man (die nu al weer 1 jaar mocht worden) steeds meer aandacht vraagt en nu in de fase van éénkennigheid zit wat niet altijd even handig is, dus een klein projekt dat ik ook even snel weg kan leggen is voor mij wat makkelijker momenteel dan het maken van bijv een jasje ofzo.
Ach, dat komt vanzelf wel weer een keertje...
Ik ga mij ook meer bezig houden met het amigurumi haken.
Dit is zo ontzettend leuk om te doen en de hamer (zie afbeelding hierboven) die ik voor mijn zoon heb gehaakt word goed door hem gebruikt, dus dat geeft ook wel weer een stimulans om daarmee door te gaan.
En als ik dan weleens op internet rondstruin (wat overigens steeds minder is) en bijv. de website van willewopsie tegenkom, dan word ik zo enorm hebberig en zou het liefst van alles bij haar bestellen;)
Afbeelding afkomstig van Willewopsie
Zij maakt zulke mooie knuffels en gebruikt vooral hele mooie kleurcombinatie's.
Maar ik houd mij in, ik heb tenslotte haakboeken en patronen genoeg liggen, het enige dat mij te doen staat is...wol en een haaknaald pakken en er eens goed voor gaan zitten.
Jammer genoeg zijn de patronen van willewopsie niet te koop, want de olifant-giraffe-aap, vind ik helemaal geweldig en zouden dan ook zonder nadenken, allemaal gekocht worden.
Ik zou zeggen...neem eens een kijkje op haar blog of ga gelijk door naar haar webshop, maar ik heb je bij deze wel gewaarschuwd ;)
En dan hebben we ook nog Matawi's Crea's
Ook zij maakt zulke mooie dingen.
Vooral de uilen zijn mijn favoriet en ik heb die patronen dan ook al in huis.
Het is de bedoeling dat ik de mega uil ga haken...zo leuk is deze uil.
Wel wil ik een andere kleurstelling gaan gebruiken want deze kleuren komen voor mij retro over en daar is niks mis mee, maar ik vind het persoonlijk niet mooi.
Ze heeft deze uil ook weleens in blauwtinten gemaakt, dat gaf gelijk een heel ander overkomen.
Maar goed, smaken verschillen en gelukkig maar anders zou de wereld er maar saai uitzien als een ieder hetzelfde mooi vond.
Ik ga nu maar eens wat bollen wol bestellen want die kun je nooit genoeg hebben en tenslotte krijg ik opeens weer de haakkriebels!
Misschien binnenkort meer wat betreft de mega uil ;)

Geen opmerkingen: