Pagina's

januari 15, 2010

Tweede gehaakte sprei in de maak...

Ik heb al eens een sprei gehaakt voor over ons bed, zie onderstaande foto...
Nu ben ik begonnen aan een 1-persoons sprei voor het bed van mijn zoon.
Toen ik onze sprei af had was hij teleurgesteld dat hij op ons bed kwam te liggen en niet op zijn bed, hij heeft dan ook gelijk een bestelling geplaatst maar heeft er nog lang op moeten wachten voor ik er aan kon beginnen.

Nu is het dan éindelijk zo ver en ben ik begonnen aan de sprei voor over zijn bed.
Hij wou geen felle kleuren maar alleen donderblauw en wit.
Omdat het een 1-persoons bed betreft ben ik nu allemaal losse blokken aan het haken die ik later weer aan elkaar vast haak in tegenstelling tot de sprei voor over ons bed want dat is één grote granny square zoals je kunt zien.
Ik heb nu al drie blokken klaar en de vierde is op een klein randje na ook klaar maar ik heb er nog genoeg te maken voor ik ze aan elkaar kan haken.
Elke keer als ik er aan bezig ben komt hij even over mijn schouder kijken of hij al klaar is en zegt dan geen woord en loopt vervolgens een beetje teleurgesteld weg..."nog niet klaar", zie je hem dan denken.
Dus moeders staat onder druk (valt wel mee hoor) want hij wil er zooooo graag onder slapen, het is zo lekker warm en zacht en dat is idd zo, ik kan het immers weten haha.
Nog even geduld hebben R, er komt een dag dat je eronder liggen mag ;)

3 opmerkingen:

Marijke van Ooijen zei

Meis wat een klus een sprei haken.
Maar het is een echte stoere sprei geworden, en wat is het ontspannend om te haken hé?

Liefs,
Marijke

*OLLY* zei

Hoi Marijke,

Haken vind ik super ontspannend om te doen, lekker met een bol wol op de bank en een dekentje over je benen en dan maar haken...heerlijk!
Het is idd een klus maar wel een hele leuke klus ;)
Leuk dat je hebt gereageerd op mijn blogbericht!
Groetjes Monique

lenteroos zei

Hoi Monique,
dat is wel een hele grote granny square... Ik ben bezig met een hexagon sprei - zal er eerdaags eens een update over doen maar het is niet zomaar af!!! Ik doe één hexagonnetje per dag - dat houdt de vaart er een beetje in maar alsnog gaat het lang duren. Wellicht heb ik te dun garen gekozen...
Succes,
Anneke.